Pages

amanpalestin

Dijemput Klik Andai Berkenan ;)

Sunday, December 9, 2012

Cinta itu Indah dan Perit

Tengah-tegah bersengkang mata writing malam-malam ni, dengar lagu Judika ni, Aku yang Tersakiti. Betapa pedihnya bila hati disakiti kan. Nyanyi-nyayi sikit...tapi dalam hati la.hehe. Kesian roomate tak leh tidur. Tak pasal-pasal hujan plak malam ni.

Aku yang Tersakiti by Judika


Pernahkah kau merasa jarak antara kita
Kini semakin terasa setelah kau kenal dia
Aku tiada percaya teganya kau putuskan
Indahnya cinta kita yang tak ingin ku akhiri
Kau pergi tinggalkanku

Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia

Memang takkan mudah bagiku tuk lupakan segalanya
Aku pergi untuk dia



Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia

Cinta itu memang indah dan ada kalanya perit. Sangat perit of course. I pun pernah disakiti. Tapi tu cite giler lame kot. That what make us stronger right. Namun, pada pandangan saya, bahagia itu boleh dikecapi dengan kesetiaan dan kepercayaan terhadap yang tersayang.


Masing-masing mengimpikan kebahagiaan. So, setialah dengan pasangan anda. Masing-masing ada 'dark side'...macam lagu Kelly Clarkson tu ha. Accept his/ her dark side. At the same time, tell each other to fix them, so that we can always be better than yesterday. Trust and loyalty is what I am holding. InsyaAllah. Jangan sakitkan hati orang, nanti hati sendiri disakiti. Please la. Pleassseeee everyone out there, jangan sakiti hati orang lain, mereka pun manusia ada hati dan perasaan. Is it that hard! *tetibe. Tapi seriously, I pantang sungguh dengan orang yang menindas atau menyakitkan hati orang lain yang tak bersalah. Sangat-sangat pantang OK. Jangan sesekali pandang rendah orang lain macam diri sendiri tu bagus sangat.*wah! Ke situ pulak kan. Teringat cerita lama time degree dulu. Memang perang habis I dengan sorang insan ni, menindas orang lain yang hati nyer punyer la baik, memang tak patut langsung. Habis dia masuk black list I. Kurang my respect to that person.

Ok....dah banyak sangat melalut feeling feeling tengah malam ni. Back to work yaw!

No comments: