Pages

amanpalestin

Dijemput Klik Andai Berkenan ;)

Wednesday, February 15, 2012

A Good Salon.

Pada I ada satu yang menentukan salon tu bagus ke tak, is their way of treating the customers. Hair stylist and hair cutter sangat berbeza. Hair stylist ni yang akan memberi suggestion kat customer style yg cammane yang sesuai untuk customer tu. Also if she's a good hair stylist she wouldn't just 'tegur' the customer's hair problem. She should share the customer tips or even any suggestion to them to improve their hair. Then, I think that is what we call as a good salon. Not just a place for you to cut hair, but also a place for you to learn how to have healthy hair.
I love stylist who gives suggestion when I ask them "what do you think is better?". Yelah..malas nak pikir sendiri nyer pasal.hehe.

Among all salon I've went to, the best salon is the academy salon. Walaupun diorang ambil masa yang tersangat la lame untuk potong rambut sahaja, hasilnya agak memuaskan..setakat ni la. Kenapa? Sebab styler tu sangat bersungguh memotong rambut I. Dia ingin memberi yang terbaik kepada pelangganya. As the result, I dapat style rambut yang I sendiri tak sangka I akan wat pada rambut I. So sekarang ni setiap kali I gi salon rambut I akan pastikan style yang sama, so I trim je rambut. Melainkan kalau tetibe ade styler lain yang akan memberi cadangan lain. Then I would change my style.

Hehe. Itu pandangan I la kan. Baru la berbaloi dengan harga.

Asalkan puas hati. Tapi kena hati-hati gak..takut-takut membazir plak beratus duit habis kat rambut je kan.hehe. :D

No comments: