amanpalestin

Dijemput Klik Andai Berkenan ;)

Thursday, July 7, 2011

WTH Thursday!

Wow. Look at my title today. So kebaboom! Stress. Tension. Unsatisfied. Those are the feelings I have right now. It's not because someone picked a fight on me, not because someone made me angry and all. No. It just my feeling. I am not satisfied with what I've achieved right now. I hate this kind feeling. If I have my own car, I'll drove myself to places where I've never been before. In this mood, having a boyfriend is kind of good idea. I'll scold him as harsh as I could. If I met my ex-bf, I'll kick his feet so he'll drop on the floor, and I'll do that evil laugh..hahhahahah~~ This is what I called the 'f*** off' mood (kids don't try this at home..ok).

Berani cari gaduh ngan aku sekarang!

Ok. Pengajarannya?

Dengan mood begini jangan la kita layan sangat. Nafsu dan godaan syaitan je tu. Kesian insan-insan di sisi menjadi mangsa stress mood kita. Tak pasal-pasal silaturahim yang ada retak seribu. Cas-cas negatif tengah berlegar-legar kat kepala ni.

Kepada yang tak tau, ni adalah atom.ok.

So. Ubatnya?

Ha..ubatnya memang dah ada lama dah. No expired date. Free of charge. 

Tambah la cas positif dalam kepala tu.

Ha??Cas positif? Ingat kepala I ni bateri ke.

Cas positif ni can be many things. Berzikir, berselawat (menyebut nama Tuhan Yang Maha Esa agar sentiasa dekat di hati kita), gurau dan ketawa (jangan ketawa tak ingat dunia plak), bersyukurlah. InsyaAllah, kita akan memperoleh ketenangan yang diidamkan tanpa perlu merosakkan masa depan diri sendiri.



Nasihat untuk diri I yang sedang menggila ni. hehe.


Dalam setiap badan manusia itu ada seketul daging, jika baik daging itu maka baiklah keseluruhannya, jika buruk daging itu maka buruklah keseluruhannya. Itu adalah HATI.

1 comment:

Suhami Ahmad said...

wah, garangnya serigala tu....tatot atok...huhu