amanpalestin

Dijemput Klik Andai Berkenan ;)

Friday, October 14, 2011

Aura Warna Mengikut Hari

Pagi-pagi bila buka wardrobe je I mesti pening kepala nak pilih baju yang mane nak pakai untuk hari tu. Honestly, I tend to choose black colored clothes as it is the simplest style and can match with any tudung colors... shortcut.hehe. Paling malas I pakai baju hitam tudung putih. Taik cicak! :b


Sape panggil ak!

Tapi kalau dah setiap hari hitam je mestilah bosan. Orang yang memandang pun naik bosan. Macam pergi funeral lak.
Pelangi pun ada tujuh warna.


Banyak lagi warna-warna cantik untuk dipilih. So, jom manfaatkan warna-warna indah ini.

Kalaulah wardrobe I ada beg-beg colourful camni. Wah! Wah! Pilih!

Tahu tak??


Sebenarnya, warna pakaian mempengaruhi mood kita. So for better mood and quality for the day, lets wear clothes with colours according to list below. Tak seluruhnya warna tersebut pun tak pe. Warna tudung je pun boleh la kan.


Isnin
Putih
(Gabungan/ istirehat/ pertahanan)

Selasa
Pink atau Violet
(Kesucian rohani)

Rabu
Biru
(Kasih sayang/ tumpuan)

Khamis
Kuning atau Oren
(Pemikiran/ tenaga)

Jumaat
Hijau
(Keseimbangan/ iman)

Sabtu
Merah
(Keberanian/ tuah/ kemewahan)

Ahad
Hitam
(Keberaninan/ tuah/ kemewahan)


Oooo.... I see.
No need to scratch your head early in the morning thinking which colour to wear for the day.


 I love you because you are colourful. Heee~


So, lets play with colours everyday. ;)


And don't forget. Most importantly, make sure whatever you are wearing, ianya menutup aurat. Ain't that rite.



5 comments:

ikatankasihku said...

warna warni buat kita ceria sebenarnya.. :)

Mizz ErMa said...

yup2..betul tu..patut la kdg2 rasa cam xde mud aje, rupanya warna bju tu mempengaruhi mud kita..hehe

wahida said...

suka pepel ngan biru...

deatH_luVer said...

hijau today..
alahai..salah la kot..patotnye pakai ri jumaat....hehehe

Suhami Ahmad said...

wah...thanks for sharing...bling bling :P