amanpalestin

Dijemput Klik Andai Berkenan ;)

Thursday, January 19, 2012

Lebih takpe jangan kurang

Hari ni saye telah melakukan satu perkara yang sangat memalukan!

Me and Ada gi shopping barang kat carrefour. Kakak cashier tu tetibe malam ni ramah plak dia. Kitorang pun layan je la. Bile bayar I dengar macam dia sebut rm46.50. So I pun bagi la rm50.50. Pastu dia mintak lagi rm6. I kate la takde duit kecik 6 ringgit. Tapi dia insist dia mintak lagi 6 ringgit. I pelik sangat siap buat muka lagi. Last-last I belek-belek wallet nasib baik ade singgit-singgit sampai 6 ringgit. I pun bagi. Akak tu kate ok cukup. Pastu baru la I pasan harge dia sebenar rm56.50...bukan rm46.50...wah!!!! Malu giler I waktu tu.
Kakak tu pun ramah sangat sampai pening pale salah dengar harga. I pun layan je la kakak tu sembang...nak cover nyer pasal.kihkih.

Malunyer salah bagi duit! Lebih takpe jangan terkurang.hehehe.
Lagipun gi shopping pun dah malam-malam. Mamai agaknyer kot.hehe. So next time be more focus when paying at the cashier ok.

Siang pergi seminar kat UM for the 2nd day.

Ini la FTIR instrument yang diperkatakan itu.

Kadang-kadang kita tak dapat apa yang kita nak sebab tuhan nak uji kita samada kita bersabar dengan ujian itu ataupun tidak. Setiap perkara yang berlaku ada hikmahnyer...insyaAllah.


No comments: